09-500 Gostynin ul. Krośniewicka 2

Tel: (24) 235-34-27

soswgostynin@wp.pl

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Jana Pawła II w Gostyninie

  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-03-28

    Imieniny: Anieli, Kasrota

  • Statystyki

    • Odwiedziło nas: 205777
    • Do końca roku: 278 dni
    • Do wakacji: 85 dni
  • Kartka z kalendarza

  • Kontakt

    09-500 Gostynin ul. Krośniewicka 2

    Tel: (24) 235-34-27

    soswgostynin@wp.pl

Jesteś tutaj: Start

Strona główna

Artykuły

Powiększ obraz

WIZYTA W SOSW NR 2 W PŁOCKU

W poniedziałek 18 marca uczniowie klas VII-VIII odwiedzili Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2 w Płocku w celu poznania oferty edukacyjnej Szkoły Branżowej I Stopnia. Młodzież uczestniczyła w zajęciach warsztatowych, co umożliwiło ósmoklasistom podjęcie decyzji związanej z wyborem kierunku kształcenia. Kontynuacja nauki w zawodzie piekarza, kucharza, cukiernika, fryzjera czy mechanika pojazdów samochodowych cieszyła się największym zainteresowaniem naszych uczniów. Dzieci miały okazję spotkać się z nauczycielami przedmiotów ogólnych i zawodowych. Zwiedziły również bogato wyposażone klasopracownie, bibliotekę, salę gimnastyczną, siłownię, grotę solną, stołówkę i pomieszczenia internatu. Serdecznie dziękujemy za wspaniałe przyjęcie i możliwość spędzenia czasu w ciekawy i atrakcyjny sposób. Szczególnie ciepłe słowa kierujemy do pani psycholog, która pełniła rolę naszego przewodnika.

Czytaj więcej o: WIZYTA W SOSW NR 2 W PŁOCKU
Powiększ obraz

ZABAWY SENSORYCZNE

Zabawy sensoryczne, to doskonały sposób na rozwijanie percepcji dziecka oraz jego zmysłów. W trakcie aktywności i zabaw sensorycznych dzieci poznają świat przez zmysły dotyku, smaku, wzroku, zapachu i słuchu, co sprzyja kształtowaniu ich wyobraźni i spostrzegawczości. Stymulacja receptorów wpływa na rozwój połączeń nerwowych w mózgu. Im jest ich więcej, tym łatwiej nam się myśli, a umysł dziecka jest bardziej chłonny na nową wiedzę i doświadczenia. Uczniowie ZE SP-2 A podczas zajęć edukacyjnych i rewalidacyjnych brali udział w różnorodnych aktywnościach sensorycznych i sensoplastycznych, które wspierają ich samodzielność w działaniu, kreatywność oraz motywują do podejmowania nowych i trudniejszych zadań.



Czytaj więcej o: ZABAWY SENSORYCZNE
Powiększ obraz

WIOSENNY KONCERT

W piątek 22 marca 2024r. uczniowie ZE SP-2 A oraz klasy I-III mieli przyjemność wziąć udział w koncercie wiosennym. Piosenki o tematyce wiosennej dla młodszych koleżanek i kolegów zaśpiewała Dominika Trzaskowska, przy akompaniamencie naszego muzyka pana Marcina Ciszewskiego. Pan Marcin zaprezentował i opowiedział uczniom o instrumentach muzycznych oraz dał możliwość spróbowania swoich sił gry na akordeonie, dzwonkach czy ukulele. Wysłuchaliśmy pięknych melodii. Uczniowie poznawali różnorodność świata muzyki, która wpływa na wszystkie sfery ich rozwoju .



Czytaj więcej o: WIOSENNY KONCERT
Powiększ obraz

Powitanie wiosny w kolorowych skarpetkach

21 marca to kolejna wyjątkowa data w kalendarzu roku szkolnego. Tego dnia przypada zarówno Pierwszy Dzień Wiosny, jak i Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa, czyli Dzień Kolorowej Skarpetki. Poruszenie w szkole, ze wglądu na napięty harmonogram dnia, można było zauważyć od samego rana. Uczniowie wraz z nauczycielami wykonali kolorowe papierowe skarpetki, które znalazły swoje miejsce w szkolnej stołówce. Nie zapomnieli również założyć dwóch różnych skarpetek. Zapoznali się z przygotowaną gazetką, z której mogli dowiedzieć się czym jest Zespół Downa oraz dlaczego symbolem tego dnia są kolorowe skarpetki. Cała społeczność szkolna włączyła się do akcji okazując zrozumienie i akceptację osób z dodatkowym chromosomem, którzy są także wśród nas. Zdążyliśmy również, zgodnie z tradycją powitać wiosnę. Barwny korowód wyruszył na spacer z Marzanną do pobliskiego lasu. Królowały wielobarwne nakrycia głowy: kapelusze, wianki, opaski. Wszyscy bacznie poszukiwali zwiastunów wiosny. Miejmy nadzieję, że wiosna zawita do nas na dobre.

Czytaj więcej o: Powitanie wiosny w kolorowych skarpetkach
Powiększ obraz

DZIEŃ Z LICZBĄ PI

Dla tych, którzy nadal nie wiedzą liczba π definiowana jest między innymi jako stosunek długości obwodu koła do długości jego średnicy. Zwykle zapamiętuje się
π jako 3,14, ale liczba π ma nieskończenie wiele miejsc po przecinku, a kolejność cyfr wydaje się całkiem przypadkowa.

Liczba π jest jedną z pierwszych odkrytych przez człowieka liczb niewymiernych
i nie da się jej przedstawić ani pod postacią skończonej liczby, ani jako wynik dzielenia dwóch liczb. Data 14 marca nie została wybrana przypadkowo, a wprost przeciwnie, z powodu skojarzeń z pierwszymi cyframi rozszerzenia dziesiętnego liczby π- „14 marca”.

W naszej szkole również obchodziliśmy to ważne święto. W tym dniu realizując kolejne moduły projektu ,,Kreatywnej Matematyki – sensoryczna matematyka oraz matematyczne kodowanie’’, uczniowie klas V – VI wykonali rozmaite aktywności.

Podczas zajęć lekcyjnych poznali wiele ważnych informacji i ciekawostek
o liczbie Pi, rozwiązywali krzyżówki, sudoku, rebusy, spirale rozwinięcia liczby
π, układali puzzle, grali w grę doubble, zapisywali wyrazy z cząstką „pi” oraz rozwiązywali zagadki matematyczne, których hasłem przewodnim była liczba
π. W świętowaniu dnia liczby π nie zabrakło też wykorzystania druku 3D. Na pamiątkę tego dnia uczniowie otrzymali breloczki symbolu liczby π, które powstały przy wykorzystaniu Druku 3D .

 

Święto Pi, niewątpliwie miało walory dydaktyczne, ale to także ciekawy sposób uatrakcyjnienia naszego szkolnego, matematycznego życia.

 

 

 

 

Czytaj więcej o: DZIEŃ Z LICZBĄ PI